Abonneren  Inloggen

Indruk.nu lanceert Week van de Grafimedia

5 juli 2024

Hoe wordt een hagelslagpak, magazine of spandoek gemaakt? Dat ontdekt Nederland tijdens de allereerste Week van de Grafimedia, die plaatsvindt van 30 september tot en met 5 oktober 2024. Tijdens deze week openen drukkerijen, verpakkingsbedrijven, printbedrijven en signbedrijven in heel Nederland hun deuren voor het grote publiek.

De Week van de Grafimedia is een initiatief van Indruk.nu*, het online platform dat zich inzet voor een sterke grafische branche en gezonde grafische arbeidsmarkt. ‘Maar dat kunnen we niet alleen, we hebben daar grafische bedrijven bij nodig. Alleen zij kunnen “live” laten zien met hoeveel passie en technisch vakmanschap drukwerk, verpakkingen en signing gemaakt worden. We hopen daarom dat veel grafimediabedrijven zich aansluiten bij de Week van de Grafimedia’, zegt Hans Saedt, Accountmanager bij het GOC.

Deelnemen op een manier die bij je past

Bedrijven bepalen zelf hoe en wanneer ze meedoen aan de Week van de Grafimedia. Een dag, een middag, een avond? Het programma wordt door de deelnemende bedrijven zelf bepaald. Zo kunnen ze bijvoorbeeld rondleidingen geven, waarbij medewerkers aan de printer of pers vertellen over hun werk en de machines. Of ze kunnen bezoekers zelf iets laten doen of maken. Het is ook een goede gelegenheid om vacatures in de spotlights te zetten en te vertellen over opleidings- en bijscholingsmogelijkheden.

Toolkit met materialen als ondersteuning

Bedrijven kunnen zich aanmelden via www.weekvandegrafimedia.nl. Bij aanmelding ontvangen bedrijven een gratis beachvlag die ze bij hun entree kunnen plaatsen. Daarnaast komt er een toolkit beschikbaar met promotiematerialen zoals raamposters, blocnotes en t-shirts, die deelnemende bedrijven zelf kunnen (laten) maken.

Landelijke promotiecampagne

Indruk.nu ondersteunt deelnemende bedrijven met landelijke promotie en een online campagne, om zo veel mogelijk mensen bewust te maken van de Week van de Grafimedia. ‘Dat kun je als bedrijf zelf natuurlijk ook doen. Zoek contact met het ROC bij jou in de buurt, nodig klassen van een middelbare school in de regio uit, stuur een persbericht naar de lokale krant. En natuurlijk is dit ook een perfect moment om omwonenden en familie en vrienden van medewerkers te ontvangen’, aldus Hans. Bedrijven die deelnemen aan de Week van de Grafimedia maken kans op een leuke prijs: een foodtruck bij de vrijdagmiddelborrel.

* Indruk.nu is een initiatief van A&O Fonds Grafimediabranche, KVGO, GOC, FNV Media & Cultuur, CNV Vakmensen en De Unie.


Geen nieuws missen? Ontvang iedere week het laatste nieuws in je inbox